گردهمایی انتخاب شعار روز جهانی صلح روز پنج شنبه مورخ 14/6/1398 در شعبه برچی برگزار گردید.

این گردهمایی با همکاری دو جانبه مرکز تحقیقات علمی دانشگاه کاتب و انستیتیوت صلح آمریکا  طی صحبت های انجام شده استاد اکبر سروری مدیر تحقیقات کاربردی برگزار گردید. در این برنامه آقای علی احمد یوسفی ریاست محترم دانشگاه کاتب، آقای محمد احسان ضیاء رئیس انستیتیوت صلح آمریکا، دکتر مهدی محقق ریاست مرکز تحقیقات علمی و استاد اکبر سروری مدیر تحقیقات کاربردی اشتراک داشتند.

این برنامه ابتدا با تلاوت چند از کلام الله مجید توسط قاری شکرالله سروری آغاز گردید، سپس محترم علی احمد یوسفی رئیس دانشگاه کاتب سخنرانی خویش را ایراد کردند، ایشان با توجه به وضعیت کنونی کشور رسیدن به صلح را یک امر مهم دانستند و نقس جوانان را در رسیدن به صلح را نیز مهم قلمداد کردند، ایشان به نکات مهمی از جمله بحث مذهب، قوم، سمت و زیان اعشاره کردند و گفتند شما جوانان که آینده کشور هستید می توانید به دروی از این موضوعات که دامن گیر مردم کشور ما شده صلح، دوستی و همدلی را به کشور بیاورید. سپس آقای محمد احسان ضیاء رئیس انستیتیوت صلح آمریکا سخنان خویش را پیرامون برنامه برگزار شده ایراد کردند، در نخست آقای ضیاء از همکاری دانشگاه کاتب در سهم گیری شان در تحقق صلح در کشور ابراز سپاس و امتنان کردند. سپس ایشان در مورد جنگ و صلح در کشور صحبت کردند، ایشان در مورد حملات تروریستی 11 سپنامبر در کشیده شدن پای نظامیان آمریکا به کشور و ادامه جنگ تا حالا نظرات شان را بیان کردند، سپس به موضوع آمدن صلح در کشور و توافق میان آمریکا و طالیان نیز صحبت کردند و گفتند در این مقطع زمانی که به صلح نزدیک شده ایم دولت افغانستان از این صلح پشتیبانی نمی کند و آن را قبول ندارد. در آخر ایشان از کسانی که در گردهمایی شرکت کرده بودند خواستند تا در این مورد هم نظر و هم صدا شده و صدای شان را به گوش دولت مردان برسانند که ما صلح می خواهیم.

در ادامه دکتر مهدی محقق رئیس مرکز تحقیقات دانشگاه کاتب ضمن خوش آمدید به دانشجویان  و مهمانان در مورد روند مسابقه به مناسبت روز جهانی صلح و انتخاب 5 شعار به عنوان شعار برتر توضیحات لازم را بیان داشتند. در این برنامه دانشجویان از رشته های مختلف دانشگاه کاتب اشتراک ورزیده بودند و در این مسابقه اشتراک داشتند. در قدم نخست تمامی اشتراک کننده گان در مسابقه به چندین گروه تقسیم شدند و 15 دقیقه وقت مد نظر گرفته شد تا هر گروه سه شعار را ترتیب دهند. بعد از اتمام وقت مد نظر گرفته شده تمامی شعار ها جمع آوری گردید که در قدم نخست 10 بهترین شعار توسط محمد احسان ضیاء، آقای علی احمد یوسفی و استاد اکبر سروری انتخاب گردید، سپس به نمایندگی از هر گروه یک نفر روی استیج حضور پیدا میکرد و در مورد دلیل انتخاب شعارشان توضیحات لازم را بیان می کردند. سپس از بین ده شعار برتر پنج تای آن به عنوان شعارهای برتر گردهمایی انتخاب شعار روز جهانی صلح انتخاب گردید که در پایان برنامه از کسانی که شعارشان انتخاب گردید با اهدای جایزه از سوی دانشگاه کاتب و انستیتیوت صلح آمریکا تقدیر به عمل آمد.

 

اشتراک گذاری :



چاپ

Comment is not allowed


2024-04-23