نشر صد و دوازدهمین مقاله‌ی علمی!

مرکز تحقیقات علمی دانشگاه کاتب در راستای تحقق اهداف توسعه‌ی پایدار (هدف سوم: اطمینان از زندگی سالم و توسعه‌ی رفاه پایدار برای همگان در هر گروه سنی) مقاله‌ی علمی را نشر کرده است.
مقاله‌ی مروری (Review Article) تحت عنوان “What happens in the top athletes mind? a review study” توسط داکتر سید ابوالقاسم باقری استاد دانشکده طب و پژوهشگر مرکز تحقیقات طبی در ژورنال بین المللی “INTERNATIONAL JOURNAL OF ADVANCE RESEARCH, IDEAS AND INNOVATIONS IN TECHNOLOGY” به نشر رسید.
مقاله‌ی فوق که از نوع مقالات مروری می‌باشد ارتباط میان سطح دوپامین در مغز ورزشکاران و استفاده از عینک‌های استربوسکوپ با ارتقای سطح مهارت‌های حرکتی در آن‌ها را مورد بررسی قرار داده است. یکی از جنبه‌های مهم پویایی ورزش وابسته به توانایی بینایی ورزشکار است و ورزشکار با تمرین بیشتر سعی در افزایش هماهنگی میان بینایی با حرکات دست و پا دارد. به طور مثال یک دروازه‌بان در فوتبال سعی در افزایش هماهنگی میان بینایی و حرکات دست و پا دارد.
در این مقاله با مطالعه و بررسی موثر بیش از صد مقاله مرتبط نشان داده شد که دوپامین یک نوروترانسمیتر موجود در هسته‌های قاعدوی مغز نقش موثری در ایجاد این ارتباط دارد و با استفاده از عینک‌های استروبوسکوپ می‌توان این هماهنگی را ارتقا داد.
علاقه‌مندان می‌توانند این مقاله را از این لینک دریافت کنند:

اشتراک گذاری :



چاپ

Comment is not allowed


2024-03-28